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Musical
0001 - Carmen La Cubana (2016)
Musique: Georges Bizet
Paroles:
Livret: Christopher Renshaw • Norge Espinosa Mendoza • Stephen Clark
Production originale:
2 versions mentionnées
Dispo: Résumé  

Adapter le célèbre opéra Carmen de Bizet en le transposant dans le monde contemporain ? Déjà Oscar Hammerstein II l’avait fait en 1942 pour Broadway avec Carmen Jones, dont Otto Preminger devait tirer un film culte en 1954. L’œuvre devient aujourd’hui un musical cubain, le premier du genre, d’après Bizet mais en espagnol et situé cette fois à La Havane, à la veille de la révolution cubaine. La Carmencita travaille toujours dans une fabrique de cigares, mais la habanera retrouve ici son pays d’origine !

Genèse:

Résumé: Situant l’action à l’époque où Castro et ses militants entreprirent de renverser le dictateur Batista, le dramaturge cubain Norge Espinosa Mendoza donne une résonance contemporaine à l’histoire intemporelle de Carmen. À Guantánamo, dans la campagne cubaine, Carmen, fille d’un soldat américain et d’une prostituée cubaine métisse, rêve d’une vie meilleure. Prisonnière de la fabrique à cigares locale, elle ne dispose que de son puissant pouvoir de séduction pour tromper l’ennui. Elle remarque José, un jeune soldat aussi naïf qu’innocent engagé dans l’armée de Batista qui finit lui aussi par succomber à sa beauté sensuelle. Croyant ainsi défendre l’honneur de son nouvel amour, José finit par tuer un sergent de son régiment ; le couple n’a d’autre alternative que de s’enfuir pour La Havane. Comme Rome à la veille de sa chute, La Havane des jours qui précèdent la Révolution est une ville gagnée par la corruption des mœurs et par les vices. La luxure est omniprésente et Carmen se fait vite remarquer. Devenue « La reine de La Havane », elle se lasse de José, dont la passion dévorante l’étouffe autant qu’elle l’inquiète. Bientôt, elle fait la rencontre du redoutable et charismatique El Niño Martinez, le plus célèbre boxeur de l’île. Cette rencontre scelle son destin, tandis que La Havane est en proie à la destruction et aux pillages des forces rebelles de Castro…

Création: 6/4/2016 - Théâtre du Châtelet (Paris) - représ.


Version 1

Bless the Bride (1987-08-Sadler's Wells Theatre-London)

Type de série: Revival
Théâtre: Sadler's Wells (Londres - Angleterre)
Salle : Theatre
Durée :
Nombre : 54 représentations
Première Preview : Saturday 08 August 1987
Première : Tuesday 11 August 1987
Dernière : Inconnu
Mise en scène : Christopher Renshaw
Chorégraphie : Gillian Gregory
Producteur :
Avec : Jan Hartley {Lucy Veracity Willow), Bernard Alane {Pierre Fontaine), Simon Williams (Thomas Trout), Ruth Madoc (Suzanne Valois), Una Stubbs (Mary Willow), Gerald Harper {Augustus Willow), John Griffiths, Robert Meadmore, Jean Challis, (Children: Russell Grubiak, Jade Magri)
Commentaires : This was a 40th Anniversary Production. The original production has been at the Adelphi Theatre on April 26th 1947 where it ran for 886 performances. The original cast included Lizbeth Webb, Georges Guetary, Brian Reece and Betty Paul, directed and choreographed by Wendy Toye and produced by C.B.Cochran. This production was a joint venture intended to transfer to the West End after its Sadler’s Wells run. The transfer did not happen, and the show ended up with a £600,000 loss.

Version 2

Café Puccini (1986-03-Wyndham's Theatre-London)

Type de série: Original
Théâtre: Wyndham s Theatre (Londres - Angleterre)
Durée : 1 mois 1 semaine
Nombre :
Première Preview : Inconnu
Première : Wednesday 12 March 1986
Dernière : Saturday 19 April 1986
Mise en scène : Christopher Renshaw
Chorégraphie :
Producteur :
Avec : Lewis Fiander (Puccini), Nicola McAuliffe, Charles West, Terence Hillyer, Jacinta Mulcahy, Maurice Clarke
Commentaires : Apart from Lewis Fiander as Puccini, all the other performers played several roles each and also sang a number of arias accompanied by a seven piece orchestra. They were actors, not opera singers, and the end results were a little worrying to most critics. No one was quite sure at whom this show was aimed: opera enthusiasts hated what was being done to the music, non-opera buffs resented the story being interrupted with disconnected arias. It closed within a month.

Version 3

Carmen La Cubana (2016-04-Châtelet-Paris)

Type de série: Original
Théâtre: Théâtre du Châtelet (Paris - France)
Durée : 3 semaines
Nombre :
Première Preview : Saturday 09 April 2016
Première : Saturday 09 April 2016
Dernière : Saturday 30 April 2016
Mise en scène : Christopher Renshaw
Chorégraphie : Roclan Gonzalez Chavez
Producteur :
Avec : Luna Manzanares Nardo, Joel Prieto, Albita, Raquel Camarinha, Joaquín García Mejías, Eileen Faxas, Nyseli Vega, Tony Chiroldes, Cedric Leiba, Jr. & Pascal Pastrana.

Version 4

Carmen La Cubana (2018-08-Sadler's Wells Theatre-London)

Type de série: Original London
Théâtre: Sadler's Wells (Londres - Angleterre)
Salle : Theatre
Durée : 2 semaines
Nombre :
Première Preview : Wednesday 01 August 2018
Première : Thursday 02 August 2018
Dernière : Sunday 19 August 2018
Mise en scène : Christopher Renshaw
Chorégraphie : Roclan Gonzalez Chavez
Producteur :

Version 5

High Society (1998-04-St. James Theatre-Broadway)

Type de série: Original
Théâtre: St. James Theatre (Broadway - Etats-Unis)
Durée : 4 mois
Nombre : 27 previews - 144 représentations
Première Preview : Tuesday 31 March 1998
Première : Monday 27 April 1998
Dernière : Sunday 30 August 1998
Mise en scène : Christopher Renshaw
Chorégraphie : Marcia Milgrom Dodge
Producteur :
Avec : Mike Connor ... Stephen Bogardus / Tracy Samantha Lord ... Melissa Errico / C.K. Dexter Haven ... Daniel McDonald / Uncle Willie ... John McMartin / Liz Imbrie ... Randy Graff / Margaret Lord ... Lisa Banes / Chester ... Barry Finkel / Seth Lord ... Daniel Gerroll / Sunny ... Kisha Howard / Patsy ... Betsy Joslyn

Version 6

Iolanthe (1988-07-Cambridge Theatre-London)

Type de série: Revival
Théâtre: Cambridge Theatre (Londres - Angleterre)
Durée : 1 mois 3 semaines
Nombre :
Première Preview : Inconnu
Première : Tuesday 12 July 1988
Dernière : Wednesday 07 September 1988
Mise en scène : Christopher Renshaw • Peter Walker
Chorégraphie :
Producteur :
Commentaires : The D’Oyly Carte Opera Company had lost its Arts Council funding and disbanded a few years earlier - an event described by many at the time as a great national loss. Following sponsorship from British Midland Airlines and a bequest from the late Bridget D’Oyly Carte, the New D’Oyly Carte Opera Company has been formed. With a 60-strong company and a 33 piece orchestra conducted by Bramwell Tovey, the new company has been managed by Richard Condon and thanks to the generosity of the Stoll Moss organisation has been able to re-launch itself with a season at the Cambridge Theatre. (The extended run of “Kiss Me Kate” at the Savoy meant they could not play their
original home)

Version 7

King and I (The) (1996-03-Neil Simon Theatre-Broadway)

Type de série: Revival
Théâtre: Neil Simon Theatre (Broadway - Etats-Unis)
Durée : 1 an 10 mois 2 semaines
Nombre : 27 previews - 781 représentations
Première Preview : Tuesday 19 March 1996
Première : Thursday 11 April 1996
Dernière : Sunday 22 February 1998
Mise en scène : Christopher Renshaw
Chorégraphie : Jerome Robbins
Producteur :
Avec : John Curless (Captain Orton), Ryan Hopkins (Louis Leonowens), Donna Murphy (Anna Leonowens), Alan Muraoka (The Interpreter), Randall Duk Kim (The Kralahome), Lou Diamond Phillips (The King of Siam), Jose Llana (Lun Tha), Joohee Choi (Tuptim), Taewon Kim (Lady Thiang), John Chang (Prince Chulalongkorn), Kelly Jordan Bit (Fan Dancer), Lexine Bondoc (Princess Yaowlak), Guy Paul (Sir Edward Ramsey); Royal Wives, Slaves, Courtiers, Guards, Priests, English Guests, and Market People: Tito Abeleda, John Bantay, Camille M. Brown, Benjamin Bryant, Meng-Chen Chang, Kam Cheng, Vivien Eng, Lydia Gaston, Margaret Ann Gates, C. Sean Kim, Shawn Ku, Doan Mackenzie, Paolo Montalban, Alan Muraoka, Paul Nakauchi, Tina Ou, Andrew Pacho, Mami Saito, Lainie Sakakura, Carol To, Yolanda Tolentino, Tran T. Thuc Hanh, Yan Ying, Kayoko Yoshioka, Greg Zane; The Royal Children: Kelly Jordan Bit, Lexine Bondoc, Kailip Boonrai, Jacqueline Te Lem, Erik Lin-Greenberg, Kenji Miyata, Brandon Marshall Ngai, Amy W. Tai, Jenna Noelle Ushkowitz, Shelby Rebecca Wong, Jeff G. Yalun

Version 8

King and I (The) (2000-05-London Palladium Theatre-London)

Type de série: Revival
Théâtre: Palladium Theatre (Londres - Angleterre)
Durée : 1 an 8 mois 1 semaine
Nombre :
Première Preview : Tuesday 18 April 2000
Première : Wednesday 03 May 2000
Dernière : Saturday 05 January 2002
Mise en scène : Christopher Renshaw
Chorégraphie : Jerome Robbins
Producteur :
Avec : Elaine Paige (Anna), Jason Scott Lee (King), Taewon Yi Kim (Lady Thiang), Aura Deva (Tuptim), Sean Ghazi (Lun Tha), Robin Kermode (Sir Edward), Richard Avery, Miguel Diaz, Ho Yi
Commentaires : This production originated in Australia in 1995, then moved to Broadway with Donna Murphy and Lou Diamond Phillips and Taewon Yi Kim. After 780 performances in New York it transferred to London, and opened “to the largest box office advance in theatrical hyperbole”. It was described as lavish and sumptuous, though the sheer weight of the spectacle, parades and displays tended to slow down the show, giving it a running time in excess of three hours. After 3 months Jason Scott Lee left because of family problems and was replaced by his understudy, Paul Nagauchi. In April 2001 the principal roles were taken by Josie Lawrence and Yeo. The show ran for a year and 8 months, finishing at the beginning of January, 2002.
Presse : NICHOLAS DE JONGH for THE EVENING STANDARD says it left his ears "unimpressed" and his heart "unengaged". He also thought the production looked "rather stale".

JOHN PETER for THE SUNDAY TIMES says, "As a singer, Paige is a fine technician who knows how to use her voice, but it is a voice I do not like: it sounds hard, almost metallic, and like her acting, it is not suited to expressing feelings."

THE EXPRESS says, "The trouble is that Christopher Renshaw's frankly provincial production has no pace or vitality and is too faithfully reconstituted in a red cavern of stooping elephant trunks, Brian Thomson's design resembles a large-scale Indian restaurant with a naff floorshow."

JANE EDWARDES for TIME OUT says, "She [Paige] is best when she keeps it tough and resourceful, and Scott Lee makes a witty, sardonic tyrant."

THE FINANCIAL TIMES says, "A handsome, spectacular, strongly performed introduction to one of the truly great musicals."

SHERIDAN MORLEY for TELETEXT had great things to say about Paige's performance, "Elaine Paige, confirming her title as the first lady of the British musical stage, admittedly against precious little opposition, takes charge of a show that was always meant to be about Anna. In doing so, she gives us what is unquestionably the performance of her career so far."

THE DAILY MIRROR says, "Elaine Paige as English governess Anna proves she is the queen of the British stage musical and also shows a delicate comic touch."

THE EXPRESS says, "Love it or loathe it, The King and I is an unstoppable smash."

PETER HEPPLE for THE STAGE says, "Although possibly too young for the role, Jason Scott Lee is a fine catch to play the King. He has a natural authority, a good singing voice and enjoys the role's comedy aspects.."

Version 9

Le Grand Mort (2017-09-Trafalgar Studios 2-London)

Type de série:
Théâtre: Trafalgar Studios (Londres - Angleterre)
Salle : Studio 2
Durée : 1 mois
Nombre :
Première Preview : Wednesday 20 September 2017
Première : Monday 25 September 2017
Dernière : Saturday 28 October 2017
Mise en scène : Christopher Renshaw
Chorégraphie :
Producteur :
Avec : Julian Clary, James Nelson-Joyce

Version 10

Taboo (2002-01-The Venue-London)

Type de série: Original
Théâtre: Leicester Square Theatre (Londres - Angleterre)
Durée : 2 mois 3 semaines
Nombre : 87 représentations
Première Preview : Monday 14 January 2002
Première : Tuesday 29 January 2002
Dernière : Friday 26 April 2002
Mise en scène : Christopher Renshaw
Chorégraphie :
Producteur :
Avec : Euan Morton (Boy George), Matt Lucas (Leigh Bowery), Luke Evans (Billy), Dianne Pilkington (Kim), Mark McGee (Marilyn), Drew Jaymson (Steve Strange), Paul Baker (Philip Sallon), Gemma Craven (Josie), Mark White (Derek/Petal), Gail Mackinnon (Big Sue), Declan Bennett (Guru Dazzle)
Commentaires : The show premiered at the fringe Venue Theatre where the comedienne & talk-show host, Rosie O’Donnell was so impressed with it, she raised the finance for a Broadway transfer. It opened in New York (with some major re-writing and new numbers) on 13 November 2003, received damning reviews and closed after 100 performances, losing some $10 million. Boy George himself appeared in the Broadway version (under his real name, George O’Dowd.)

Version 11

Taboo (2003-11-Plymouth Theatre-Broadway)

Type de série: Original Broadway
Théâtre: Gerald Schoenfeld Theatre (Broadway - Etats-Unis)
Durée : 2 mois 3 semaines
Nombre : 16 previews - 100 représentations
Première Preview : Tuesday 28 October 2003
Première : Thursday 13 November 2003
Dernière : Sunday 08 February 2004
Mise en scène : Christopher Renshaw
Chorégraphie : Mark Dendy
Producteur :

Version 12

We will rock you (2002-04-Dominion Theatre-London)

Type de série: Original
Théâtre: Dominion Theatre (Londres - Angleterre)
Durée : 12 ans 2 semaines
Nombre :
Première Preview : Friday 26 April 2002
Première : Tuesday 14 May 2002
Dernière : Saturday 31 May 2014
Mise en scène : Christopher Renshaw
Chorégraphie : Arlene Phillips
Producteur :
Avec : Sharon D Clarke (Killer Queen), Alexander Hanson (Khashoggi), Tony Vincent (Galileo), Hannah Jane Fox (Scaramouche), Nigel Clauzel (Britney), Kerry Ellis (Meat), Mazz Murray, Golda Rosheuvel.
Commentaires : The 2,000 seat Dominion was filled with enough hi-tech plasma screens, lasers and massive pyrotechnic effects to fill a techno trade fair. The show had clearly cost a fortune and would need to do huge business to cover its costs. Its chances were rated at nil. It received some of the worst notices ever, including remarks like: "Ben Elton should be shot for this risible story”, “sticky goo", “Utterly preposterous”, “ a disastrous excuse for a musical”, “the show should die of chronic embarrassment”, “precious little rhapsodic here”, “a pathetic adolescent piece of work”, “don’t give them your money”. (However, some individual performances received praise).
“We Will Rock You” went on to became the longest running musical at that venue, et se joue toujours dix ans plus tard! (Like the damning reviews for “Charlie Girl” in 1965, and the gloomy predictions for “Les Miserables” in 1985, it only goes to show the critics do not always get it right.)
Commentaires longs: On August 17th, 2005 the show became the longest running ever at the Dominion Theatre, surpassing the previous record-holder, the 1993 revival of Grease.
Presse : "A super high energy show with a wacky story that all Queen fans will love." Darren Dalglish for Londontheatre.co.uk
"The script remains little more than two-minute blasts of knob gags and misplaced polemic between songs, and the musical numbers have nothing to do with the script. " Caitlin for The Times
"[Ben] Elton, when he gets his feet out of the sticky goo of this cloying parable, has the odd line which, without causing any action in the ribcage department, does promote smile lines." Peter Clarke for THe Evening Standard
"Ben Elton, the brains behind the book, claims to be a rock fan but he has done Queen a disservice with such a trite and tacky storyline." Fiona Sturges for The Independent
"Shallow, stupid and totally vacuous new musical." Michael Coveney for THe Daily Mail
"Far from being guaranteed to blow your mind, We Will Rock You is guaranteed to bore you rigid. The show is prolefeed at its worst." Charles Spencer for Daily Telegraph
"The songs are recreated meticulously. Diehard Queen fans may be satisfied...You will find nothing bohemian, and precious little that's rhapsodic, here." Brian Logan for The Guardian
"Not even the toe-curling subtext could make a musical with Bohemian Rhapsody completely bite the dust." Chris Bartlett for the Stage

Version 13

We will rock you (2004-12-Musical Dome-Cologne)

Type de série: Revival
Théâtre: Musical Dome (Cologne - Allemagne)
Durée : 3 ans 9 mois 2 semaines
Nombre :
Première Preview : Sunday 12 December 2004
Première : Sunday 12 December 2004
Dernière : Sunday 28 September 2008
Mise en scène : Christopher Renshaw
Chorégraphie : Arlene Phillips
Producteur :
Commentaires longs: In this production, the spoken dialogue is in German, and the songs are a mix of German and English.

Version 14

Yeomen of the Guard (1988-07-Cambridge Theatre-London)

Type de série: Revival
Théâtre: Cambridge Theatre (Londres - Angleterre)
Durée : 1 mois 3 semaines
Nombre :
Première Preview : Inconnu
Première : Monday 18 July 1988
Dernière : Saturday 10 September 1988
Mise en scène : Christopher Renshaw • Peter Walker
Chorégraphie :
Producteur :
Commentaires : The D’Oyly Carte Opera Company had lost its Arts Council funding and disbanded a few years earlier - an event described by many at the time as a great national loss. Following sponsorship from British Midland Airlines and a bequest from the late Bridget D’Oyly Carte, the New D’Oyly Carte Opera Company has been formed. With a 60-strong company and a 33 piece orchestra conducted by Bramwell Tovey, the new company has been managed by Richard Condon and thanks to the generosity of the Stoll Moss organisation has been able to re-launch itself with a season at the Cambridge Theatre. (The extended run of “Kiss Me Kate” at the Savoy meant they could not play their
original home)

Version 15

Zorro (2008-03-Pre West End Tour)

Type de série: Original
Théâtre: Pre West-End Tour ( - Angleterre)
Durée : 1 mois 1 semaine
Nombre :
Première Preview : Tuesday 04 March 2008
Première : Tuesday 04 March 2008
Dernière : Saturday 12 April 2008
Mise en scène : Christopher Renshaw
Chorégraphie : Rafael Amargo
Producteur :
Commentaires : Date du tour
Commentaires longs: 8 Avril 08 au 12 Avril 08 - Milton Keynes Theatre, Milton Keynes
2 Avril 08 au 5 Avril 08 - Opera House, Manchester
25 Mars 08 au 29 Mars 08 - King's Theatre, Glasgow
18 Mars 08 au 22 Mars 08 - Mayflower Theatre, Southampton
12 Mars 08 au 15 Mars 08 - New Victoria Theatre, Woking
4 Mars 08 au 8 Mars 08 - Devonshire Park Theatre, Eastbourne

Version 16

Zorro (2008-07-Garrick Theatre-London)

Type de série: Original London
Théâtre: Garrick Theatre (Londres - Angleterre)
Durée : 8 mois
Nombre : 279 représentations
Première Preview : Wednesday 02 July 2008
Première : Tuesday 15 July 2008
Dernière : Saturday 14 March 2009
Mise en scène : Christopher Renshaw
Chorégraphie : Rafael Amargo
Producteur :
Avec : Matt Rawle (Don Diego/Zorro), esli Margherita (Inez), Adam Levy (Ramon), Jonathan Newth (Don Alejandro), Nick Cavaliere (Sgt. Garcia), Emma Williams (Luisa)
Commentaires : It opened with a short try-out tour, but even so, its first London preview dates were cancelled due to technical problems. By the time of the official opening the show received almost entirely favourable reviews. Its flashy fight scenes, flying scenes, magical disappearances and camp tongue-in-cheek story was described as a “mix of Errol Flynn and Monty Python” making “an insanely enjoyable musical”. The flamenco dancing was a great hit. According to Quentin Letts in the Daily Mail “Blimey, the flamenco! There can’t have been this much foot-stamping since Elton John split from Bernie Taupin”. It ran until March 14 th 2009, and then proceeded to be performed in many different countries, winning many awards, and taking over $75 million dollars at the box office.
Commentaires longs: Une version qui nous a semblée tout sauf convaincante. Une musique racolleuse, un décor banal ou très atttendu. Des chanteurs et des comédiens qui jouent très très mal. Et d'interminables numéros de danse.
Presse : NICHOLAS DE JONGH for THE EVENING STANDARD says, "Dynamically choreographed musical...A truly highflying musical."
RHODA KOENIG for THE INDEPENDENT says, "Cynical corporate product."
MICHAEL BILLINGTON for THE GUARDIAN says, "Thoroughly enjoyable musical."
BENEDICT NIGHTINGALE for THE TIMES says, "It’s nonsense, but quite agreeable nonsense...Zorro is fun, but not as much fun as all that."
CHARLES SPENCER for THE DAILY TELEGRAPH says, "this almost insanely enjoyable musical, with a fabulous score of stamping flamenco, tavern choruses and tender love songs by the Gipsy Kings, looks like the surprise hit of the summer."

Version 17

Zorro (2009-11-Folies Bergères-Paris)

Type de série: Revival
Théâtre: Folies Bergères (Les) (Paris - France)
Durée : 7 mois 3 semaines
Nombre :
Première Preview : Thursday 05 November 2009
Première : Thursday 05 November 2009
Dernière : Sunday 27 June 2010
Mise en scène : Christopher Renshaw
Chorégraphie : Rafael Amargo
Producteur :
Avec : Laurent Bàn (Diego/Zorro), Liza Pastor (Luisa), Géraldine Larrosa (Inez), Yan Duffas (Ramon), Benoit de Gaulejac (sergent Garcia), Georges Beller (narrateur/Don Alejandro)

Version 18

Zorro (2011-04-Nederlandse Tour)

Type de série: Nederlandse Tour
Théâtre: Nederlandse Tour ( - Pays-Bas)
Durée : 5 mois 3 semaines
Nombre :
Première Preview : Saturday 02 April 2011
Première : Sunday 17 July 2011
Dernière : Sunday 08 January 2012
Mise en scène : Christopher Renshaw
Chorégraphie : Rafael Amargo
Producteur :
Avec : Zorro/Don Diego: Tommie Christiaan
Alternate Zorro/Don Diego: Roman van der Werff
Ramon: René van Kooten (april 2011 - oktober 2011) / Christophe Haddad (november 2011 - januari 2012)
Inez: Lone van Roosendaal
Verteller & Don Alejandro: Thom Hoffman (april 2011 - september 2011) / Aernout Pleket (oktober 2011 - januari 2012)
Luisa: Michelle Splietelhof
Garcia: David Davidse (april 2011 - juni 2011) / Rop Verheijen (juni 2011 - oktober 2011) / Zjon Smaal (oktober 2011 - januari 2012)
Commentaires : Date du tour
Commentaires longs: De meerpaal (Dronten) - 2 et 3 Avril 2011
Stadsschouwburg Velsen (Ijmuiden) - 8 et 9 Avril 2011
DeLaMar (Amsterdam) - 12 au 17 Avril 2011
Het Park (Hoorn) - 19 au 24 Avril 2011
Schouwburg Tilburg (Tilburg) - 26 Avril au 1 Mai 2011
Stadsschouwburg (Nijmegen) - 3 au 8 Mai 2011
Stadstheater (Zoetermeer) - 10 au 15 Mai 2011
Theater de Maaspoort (Venlo) - 17 au 22 Mai 2011
Parkstad Limburgs theater (Heerlen) - 24 au 29 Mai 2011
Parktheater (Eindhoven) - 31 Mai au 5 Juin 2011
Odeon de spiegel (Zwolle) - 7 au 12 Juin 2011
Schouwburg (Almere) - 14 au 19 Juin
Chassé theater (Breda) - 21 au 26 Juin 2011
Nieuwe luxor theater (Rotterdam) - 28 Juin au 10 Juillet 2011
Orpheus (Apeldoorn) - 12 au 17 Juillet 2011
Theater aan de Vrijthof (Maastricht) - 30 Août au 4 Septembre 2011
Stadsschouwburg (Utrecht) - 6 au 11 Septembre 2011
Martinaplaza (Groningen) - 13 au 18 Septembre 2011
Theater aan de Parada (Den Bosch) - 20 au 25 Septembre 2011
Theater hotel Almelo (Almelo) - 27 Septembre au 2 Octobre 2011
Theater hotel de orangerie (Roermond) - 11 au 16 Octobre 2011
World forum theater (Den Haag) - 18 au 23 Octobre 2011
De flint (Amersfoort) - 25 au 30 Octobre 2011
Theater de lievekamp (Oss) - 1 au 6 Novembre 2011
Schouwburg Amphion (Doetinchem) - 8 au 13 Novembre 2011
Schouwburg Amstelveen (Amstelveen) - 15 au 20 Novembre 2011
De goudse schouwburg (Gouda) - 22 au 27 Novembre 2011
Nieuwe Luxor theater (Rotterdam) - 29 Nov au 11 Décembre 2011
De harmonie (Leeuwarden) - 13 au 18 Décembre 2011